דוושה עליונה - מחסום רצפתי
דוושת מאיץ שמאלית עליונה עם מחסום רצפתי
נכון להיום זהו הסוג הנפוץ ביותר של דוושת מאיץ שמאלית. הדוושה מחוברת על הדופן הקדמית של הרכב. בחברת שחר מנגנונים הדוושה מחוברת תמיד לברגים קיימים ואינה מצריכה קידוחי חורים ברצפת הרכב. מדובר במערכת מכנית המאפשרת לנהג הנכה להפעיל עם רגל שמאל את הדוושה המקורית של הרכב. כאשר ברכב נוהג נהג שאינו נכה, הוא מעלה את הדוושה השמאלית אל מתחת ללוח המחוונים והיא נתפסת במצבה העליון (מכאן שמה "דוושה עליונה"). במצב זה ניתן לנהוג ברכב רגיל לגמרי עם דוושת הגז המקורית.
הדוושה השמאלית העליונה נוחה מאד לנהיגה, היא פועלת למעשה בדיוק כמו דוושת הגז המקורית. חברת שחר מנגנונים פיתחה דוושה ייחודית המאפשרת כיוון והתאמה אישית מקסימלית. בעוד שאצל כל היצרנים בארץ המערכת בנויה כיחידה אחת שלא ניתנת לכוונון, הדוושה העליונה של שחר מנגנונים מורכבת ממספר חלקים ובנויה בשיטת "לגו", המאפשרת התאמה מרבית לרכב בו היא מותקנת ומאפשרת, תוך דקות ספורות, על ידי פתיחה וסגירה של בורג או החלפת חלק אחד בשני, התאמה אישית מושלמת לצורכי הנהג. התאמת הדוושה במידה ונדרשת מתבצעת כחלק מהשרות שלנו וללא כל עלויות.
לדוושה השמאלית שייך גם מחסום לדוושת הגז המקורית בצד ימין. המחסום מונע מהנהג הנכה ללחוץ בטעות על דוושת הגז עם רגל ימין.